Her bor vi   |    Handelsbetingelser    |    Aktuelt   |    Kontakt   |    Fotogalleri   |    Links   |

Forside
Rosenguiden

Pæoner
Roser
Clematis
Frugttræer
Frugtbuske
Sydfrugter
Hassel
Diverse frugttræer
Løvtræer

Ny kunde

Kogebog
Roser - ej blot til pynt
Kerneløse druer
Havens Vitaminbomber
Fra jord til bord

Rockii Hybrider

I de sidste par årtier har der været en kraftig stigning i interessen i Kina for rockii-hybrider. Den sunde og robuste vildart Paeonia rockii, som også kommer fra Kina, er blevet brugt og krydset med de kinesiske Suffruticosa-sorter. Det er hovedsageligt enkeltblomstrede sorter i mange farvenuancer, der er kommet ud af det. Fælles for dem alle er den intense mørke plet i bunden af blomstens kronblade og det kraftige løv. Sammenlignet med Suffruticosa-sorterne vokser Rockii-hybriderne betydeligt hurtigere og kraftigere. Rockii-hybriderne har også den egenskab, at de danner bundskud. Dette kan resultere i ganske brede buske når de vokser til. De fleste af de kinesiske sorter er opstået ved krydsbestøvning. De bliver sået og derefter plantet ud, indtil de blomstrer. Derefter bliver de opdelt i et kinesisk-definerede sortsmønster. I nogle tilfælde er de mindste forskelle i formen af ​​kronblade (fx kronbladenes bølgede kant) årsagen til, at 2 ellers identiske sorter tildeles hvert sit navn. Disse små forskelle er af ​​stor betydning i den kinesiske kultur, men spiller for det meste en underordnet rolle hos os. Dette betyder, at der er mange sorter, der tilbydes i Kina, der er meget ens. Vi har derfor begrænset os til 10 sorter, de er karakteristiske i deres blomsterfarve og blomsterform. Alle vores Rockii hybrider er podede.

Der er 10 sorter på listen.

Paeonia Roc. Hong Lian

Paeonia Roc. Bai Zhang Bing

Paeonia Roc. He Ping Hong

Paeonia Roc. Hui He

Paeonia Roc. Mei Gui Sa Jin

Paeonia Roc. Qing Hua Yan

Paeonia Roc. Ye Guang Bei

Paeonia Roc. Yu Shi Zi

Paeonia Roc. Zi Die Ying Feng

Paeonia Roc. Zi Lou Xiang Jin

Åbningstider
Vi modtager bestillinger på telefon, fax og via hjemmesiden.
Man-fre, kl: 09:00 - kl. 17:00

Obs! Kun salg til en gros.
Tilbud
Vi har løbende tilbud på hele cc-containere med et udvalg af aktuelle planter

Login og se det gode tilbud.

Erling Nielsens Planteskole Aps
Norvej 5, DK 4862 Guldborg