Handelsbetingelser

Tilbud/ordrer
Ordrer noteres under forbehold for vellykket kultur og enhver form for force majeure, der hindrer os i at effektuere ordrerne i fuldt omfang og til rette tidspunkt.
Vi modtager gerne reservationer til senere levering. Forårsreservationer skal så vidt muligt hjemtages inden medio maj. Annullering af reservationer/ordrer kan kun ske mod dokumentation af forhold, der skyldes force majeure hos køber. Kan dette ikke præsteres må køber erstatte eventuelt tab.

Ugentlige tilbud pr. fax og e-mail
I sæsonerne sender vi hver uge vores beholdningsliste over roser og frugttræer/buske og indimellem også "ugens tilbud". Ændring/afmelding af fax og/eller e-mail kan ske ved at kontakte planteskolen.

Leveringsbetingelser Mindste salg DKK 4000,00 Alle planter leveres fragtfrit ved køb af hele paller eller CC-containere. Ved leverancer til øer uden fast forbindelse gælder dette til afskibningshavnen.

Leveringsbetingelser
Mindste salg DKK 4000,00
Alle planter leveres fragtfrit ved køb af hele paller eller CC-containere.

Priser
Alle priser er ekskl. moms, men inkl. eventuelle licensafgifter og påsat sløjfeetiket. Ønskes etiketter medsendt til barrodsplanter er prisen 1,05 pr. etiket. Påsætning koster 0,75 kr. pr. plante.
Med hensyn til roser er minimum bestilling 3 stk. af hver sort for pottede roser og 5 stk. for barrodsroser. Ellers beregnes et pristillæg på 50%. Ved køb af hele lag gives der 5 % i mængderabat.

Betaling
Betaling er beregnet netto kontant. Dog kan os bekendte solide kunder indrømmes 30 dage netto kontant eller 8 dage - 1,5% rabat. Individuelle aftaler kan forekomme. Efter forfald beregnes morarente med 1,5% pr. påbegyndt måned.

Etikettering
Alle planter leveres med hvid sløjfeetiket med dansk navn, farvebillede og kort plantebeskrivelse samt evt. logo. Desuden er der på etiketter til plantepaspligtige planter påtrykt de påkrævede oplysninger. Udsalgspriser kan påtrykkes.

Udsalgsprisen kan enten:
-oplyses på de dertil udarbejdede prislister, som udsendes fra os to gange årligt,
-automatisk udregnes efter en fastsat faktor og ønsket op/nedrunding til hele kroner eller ørebeløb,
-oplyses ved telefonisk bestilling,
-skrives på ordren Vi tager intet ansvar for forkerte priser!

Stregkoder påtrykkes etiketten med enten Erling Nielsens egen stregkode eller den af kunden ønskede stregkode.

A-5 / A-4 skilte
Til alle medlemmer af Florainfo kan vi tilbyde at levere A5 eller A4 skilte såfremt billede forefindes i Florainfos billedmateriale. Prisen er hhv.10,- kr./stk. (A5) og 15,- kr./stk. (A4) på hvidt 90 g papir og 15,- kr./stk.(A5) og 22,50 kr./stk. (A4) lamineret.

Reklamationer
Reklamationer skal fremsættes inden 8 dage fra varens modtagelse. Berettigede klager modtages med tak og erstatning ydes indtil faktura værdi. For skjulte fejl reklameres første gang fejlen konstateres.

Forsikring for forsendelse tegnes kun efter udtrykkeligt ønske fra køber og for købers regning.

Licenser alle sorter, som er nyheds- eller navneregistreret må ikke opformes til eget brug eller til videresalg uden sortejerens samtykke.